Névnap és dátum script

Krupincza Renáta Tudományos Diákköri Bemutatója

2010, május 15 - 19:44 -- matek

2010. április 29-30.-án részt vettem a II. Kárpát-medencei Keresztény Tudományos Diákköri Konferencián, ahol dolgozatomat (A küzdősportok, szűkebb értelemben a Kyokushin karate szociális kapcsolatokat fejlesztő hatása a gyermekekre) ismét bemutattam.
A második alkalommal meghirdetett, kétnapos rendezvényre meghívás alapján több mint 80 fiatal előadó érkezett, aki csaknem 150 fős hallgatóság előtt beszélt. Az idei rendezvényre a hitéleti szakosok mellett azokat a világi szakos hallgatókat is várták, akik szívesen vállalkoznak kutatási eredményeik nemzetközi megmérettetésére.
A konferenciára elsősorban magyar ajkú hallgatókat vártak Magyarország, valamint Szlovákia, Ukrajna, Románia, Szerbia, Horvátország, Szlovénia és Ausztria felsőoktatási intézményeiből.
A tizenöt szekciós ülésből a szociális tudományok szekcióban prezentáltam, majd megvédtem munkámat.
Az előadók közül öt embert jutalmaztak a „150 éves a Budapesti Református Teológiai Akadémia” elnevezésű emlékérmével, mellyel a Konferencia zsűrije a legkiemelkedőbb előadásait díjazta. Ebből az egyik érmét én kaptam a következő címen: „Különleges téma és kiemelkedő előadói teljesítmény”

Krupincza Renáta: A küzdősportok, szűkebb értelemben a kyokushin karate szociális kapcsolatok fejlesztő hatása a gyermekekre.

2009. április 16-18. között részt vettem Sopronban az Országos Diákköri Konferencia Testnevelés- és Sporttudományi szekciójának ülésén. A testnevelés és a sport társadalomtudományi kérdései című tagozatban indultam. Kutatási munkám címe: A küzdősportok, szűkebb értelemben a kyokushin karate szociális kapcsolatok fejlesztő hatása a gyermekekre.
Kutatásomat 2006 telén kezdtem el, 2008 őszén pedig a Helyi (iskolai) Diákköri Konferencián első helyezést értem el vele, így bejutottam az országos döntőbe. Tudományos diákköri munkámban arra a kérdésre kerestem a választ, hogy a küzdősportok, azon belül is a kyokushin karate milyen hatással van a gyermekekre és azok szociális kapcsolataira. Mindezek megértéséhez a bevezető gondolatok után tárgyaltam a kérdést, mi a karate, és azon belül is mi maga a kyokushin karate, hol alakult ki, hogyan került hazánkba, mit gondoltak és fogalmaztak meg az ebben a sportban jelentős személyiségek. Mindezeket a szakirodalmak segítségével tártam fel.
A következőkben a karate sportpedagógiai és sportpszichológiai vonatkozásait taglaltam, részletesebben a karate hatásait, mind fizikális, mind pszichológiai tekintetben. Bemutattam a harcművészetek egy meghatározó elemét, a versenyzést és annak sajátosságait, majd a csapatpszichológia egy-egy aspektusát tárgyaltam. Ezt követően elemeztem egy hiperaktív és Dys-es csoport kyokushin karate edzéseit. Megvizsgáltam a téma szociálpedagógiai vonatkozásait.
Ezt az egységet követte a kérdőíves kutatás elemzése és eredményeinek bemutatása. A kérdőíves kutatás három részből tevődött össze. Elemeztem elsőként a sportoló és nem sportoló gyermekek szüleivel kitöltetett kérdőíveket, ezután a kyokushin karatét művelő gyermekek szüleivel kitöltetett kérdőíveket, végül pedig az e két csoportba tartozó gyermekekkel kitöltetett kérdőíveket. A kérdőívekben összefoglalásképp arra kerestem a választ, hogy milyen hatással van a gyermekekre a sport, mivel foglalkoznak, ha nem sportolnak rendszeresen, szűkebben milyen hatással van a gyermekekre a kyokushin karate. A fizikális, pszichológiai, szociális és társadalmi hatásokra voltam kíváncsi. Kérdéseimre megfelelő válaszokat kaptam.
A kyokushin karate egyértelműen pozitívan hat a gyermekekre mind testileg, mind szellemileg. Elősegíti a gyermekek fizikai, szellemi, értelmi fejlődését. Kialakul bennük a versenyszellem, önállóbbak lesznek, magabiztosabbak, fegyelmezettebbek, tisztelettudóbbak, odafigyelnek egymásra. Ezzel szemben nem válnak agresszívabbá, mint ahogy ez közhiedelem a küzdősportokkal kapcsolatban. Testileg erősebbek lesznek, szükség esetén képesek lesznek megvédeni magukat, a mozgásuk koordináltabb lesz, a nehezebb kombinációkat képesek lesznek végrehajtani.
Az összegzésben le tudtam vonni a konzekvenciát, mely szerint a sportok, azon belül is a kyokushin karate pozitív hatással van a gyermekekre.
Ezúton ragadnám meg a lehetőséget, hogy köszönetet mondjak mindazoknak, akik bármilyen formában hozzájárultak munkám elkészüléséhez: Sihan Furkó Kálmán, Sensei Stefanovics József, Dr. Dörgő Sándor, Sensei Kálóczi József, Gál Csaba, Sempai Krupincza János, Somogyi Imre Ált. Iskola, és nem utolsó sorban a POWER Karate S.E.
Krupincza Renáta

kategória: 

Új felhasználók

  • Andy
  • Renyka
  • matek3
  • Pintér Tamás
  • matek

HOZZÁSZÓLÁSOK

Nincs megjeleníthető hozzászólás.

Edzés ideje:

  • Abony:
    Kezdõ csoport:
    Kedd és Péntek : 17:00 - 18:00
    Haladó csoport:
    Kedd és péntek: 18:00 - 19:30
    Versenyzők:
    Hétfő - Szerda - Csütörtök:
    17:00 - 18:30
  • Kocsér:
    Hétfő: 16:30 - 18:00
    Csütörtök: 16:30 - 18:00
  • Nagykőrös:
    Kedd   16:30 - 17:30
    Csütörtök 16:30 - 17:30

Jelenlévők

Jelenleg 0 felhasználó van a webhelyen